فایل ورد مقاله واکاوي مزيت نسبي ارزش افزوده صنعت گردشگري با تأکيد بر بخش هتل ورستوران استانهاي ايران

لینک دانلود

 فایل ورد مقاله واکاوي مزيت نسبي ارزش افزوده صنعت گردشگري با تأکيد بر بخش هتل ورستوران استانهاي ايران دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد مقاله واکاوي مزيت نسبي ارزش افزوده صنعت گردشگري با تأکيد بر بخش هتل ورستوران استانهاي ايران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد مقاله واکاوي مزيت نسبي ارزش افزوده صنعت گردشگري با تأکيد بر بخش هتل ورستوران استانهاي ايران،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد مقاله واکاوي مزيت نسبي ارزش افزوده صنعت گردشگري با تأکيد بر بخش هتل ورستوران استانهاي ايران :


محل انتشار: اولین همایش بین المللی علمی راهبردی توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران، چالش ها و چشم اندازها
تعداد صفحات:18
نویسنده(ها):
احمدرضا مولائی – دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی دانشگاه اصفهان
بیژن خلیل مقدم – دانشجوی دکترای آینده پیوهی پیوهشگاه شاخص پیوه اصفهان
ایران غازی – عضو هیأت علمی پیوهشگاه شاخص پیوه اصفهان.
محسن حاج کاظمیان – دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی و رئیس مرکز علمی کاربردی

چکیده:
شناسایی وضعیت مزیت نسبی ارزش افزوده صنعت گردشگری استانهای کشور و مقایسه آنها با یکدیگر، به منظور برنامه ریزیهای لازم ازقبیل مدیریت تخصیص و توزیع اعتبارات مرتبط، تشخیص میزان و چگونگی سرمایهگذاری در صنعت گردشگری، بسیار حائز اهمیت است. مقالهحاضر در صدد است تا مزیت نسبی فعالیتهای مرتبط با صنعت گردشگری را در سطی استانهای کشور با کمک شاخص مزیت نسبی آشکار قرینه شدهSRCA تحلیل انتقال- سهم بر اساس دادههای ارزش افزوده بخش هتل و رستوران، طی سالهای 1111 و 1199 مورد ارزیابی قرار دهد نتایج حاکی از آن است که در سالهای 1111 و 1199 هیچ کدام از استانها دارای مزیت نسبی بالا نبودند. در سال 1111 استانهای اردبیل، گیعن و خراسان رضوی و در سال 1199 ، استانهای اردبیل و خراسان رضوی، هرمزگان و گیعن به ترتیب با رتبههای اول تا سوم، با قرار گرفتن درگروه استانهای دارای مزیت نسبی، دارای بالاترین مقدار مزیت نسبی ارزش افزوده در بخش هتل و رستوران بودند. در مقطع زمانی 1111 ، صرفاً12 استان )از 29 استان( و در سال 1199 ، فقط 11 استان )از 10 استان( دارای مزیت نسبی بودند. بنابر محاسبات انجام شده در زمینه انتقال- سهم ارزش افزوده بخش هتل و رستوران استانهای کشور، طی سالهای 1111 و 1199 ، مشخص شده است که استانهای اردبیل، تهران، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، همدان و یزد، دارای موقعیت برنده اقتصادی و سایر استانها دارای موقعیت بازنده مختلط هستند.

توضیحات بیشتر