فایل ورد مقاله مونته سوري و نظريه هاي تربيتي او

لینک دانلود

 فایل ورد مقاله مونته سوري و نظريه هاي تربيتي او دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد مقاله مونته سوري و نظريه هاي تربيتي او  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد مقاله مونته سوري و نظريه هاي تربيتي او،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد مقاله مونته سوري و نظريه هاي تربيتي او :


محل انتشار: نخستین همایش ملی علوم تربیتی و روان شناسی
تعداد صفحات:10
نویسنده(ها):
فهیمه سالاری – کارشناسی علوم تربیتی ، پردیس فاطمه الزهرا(س)، دانشگاه فرهنگیان ، هرمزگان
سمیه نادمی – کارشناس علوم تربیتی پردیس فاطمه الزهرا(س)، دانشگاه فرهنگیان ، هرمزگان

چکیده:
ماریا مونته سوری (1952-1870 م ) مربی کودکان معلول بود که در خانواده ای مرفه در ایتالیا به دنیا آمد او نخستین دختری بود که در ایتالیا پزشک شد و سرپرستی یکی از مراکز کودکان معلول و بیمار را پذیرفت او در آموزش و پرورش کودکان استثنایی بسیار مفید و کارساز بود و به جای برنامه های اموزشی موجود الگوی جدیدی برای بچه ها ارائه داد مونته سوری مراکزی را برای اجرای برنامه های خود تاسیس کرد از جمله (خانه کودکان) که باعث ایجاد محیطی مناسب و مجانی برای کودکان شد. در این مکان به اموزش و پرورش، بهداشت و رشد اخلاقی و فیزیکی کودکان توجه می شد طبق نظریه مونته سوری نیازهای کودکان را در سه دوره اساسی و اولیه رشد عبارتند از دوره آموزش حرکتی با تجارب عملی زندگی، دوره اموزش حسی یا تربیت حواس و دوره اموزش مهارت های آموزش خواندن و نوشتن. هدف تربیت کودکان خردسال این است که به رشد خودانگیخته شخصیت ذهنی روحی و بدنی ائ کمک شود. آموزش اخلاق و دینی از دوران مهد کودک و کودکستان شروع می شود معلم یا مربی صرفا راهنمایی می کند. در نظام آموزشی مونته سوری مسئولیت آموزش و پرورش کودک، تا حد امکان به عهده خود اوست او کودکان را محدود نمی کرد بلکه در محیطی قرار می داد تا خود را نشان دهند (شعاری نژاد). کلاس های مونته سوری شامل همه گروه های سنی است این تفاوت سنی سبب ایجاد حس تعلق به اجتماع و گروه می شود کودکان در این روش به یک دیگر کمک می کنند. دیوئی (1915) معتقد است تجربیات مونته سوری بسیار فردی بود . در دیدگاه مونته سوری اشیا بهترین آموزگارانند نه اشخاص، این روش موجبات استقلال را فراهم می آورد ولی چیزهای زیادی از قلم افتاده است.

توضیحات بیشتر