فایل ورد مقاله طراحي کنترل کننده هوشمند وضعيت موتور الکتريکي جريان مستقيم با استفاده از شبکه عصبي تطبيقي خطي

لینک دانلود

 فایل ورد مقاله طراحي کنترل کننده هوشمند وضعيت موتور الکتريکي جريان مستقيم با استفاده از شبکه عصبي تطبيقي خطي دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد مقاله طراحي کنترل کننده هوشمند وضعيت موتور الکتريکي جريان مستقيم با استفاده از شبکه عصبي تطبيقي خطي  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد مقاله طراحي کنترل کننده هوشمند وضعيت موتور الکتريکي جريان مستقيم با استفاده از شبکه عصبي تطبيقي خطي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد مقاله طراحي کنترل کننده هوشمند وضعيت موتور الکتريکي جريان مستقيم با استفاده از شبکه عصبي تطبيقي خطي :


محل انتشار: دومین همایش ملی فناوری های نوین در مهندسی برق و کامپیوتر
تعداد صفحات:6
نویسنده(ها):
حامد سنائی – کارشناس ارشد مهندسی مکاترونیک،باشگاه پژوهشگران جوان سما، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد میاندوآب، میاندوآب،ایران نویسنده مسئول
پیام دلالیان میاندوآب – کارشناس ارشد مهندسی برق قدرت، باشگاه پژوهشگران جوان سما، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد میاندوآب، میاندوآب،ایران
امیر ریخته گرغیاثی – عضو هیئت علمی گروه مهندسی برق کنترل دانشگاه تبریز

چکیده:
کنترل ساده و آسان موتورهای جریان مستقیم موجب بکارگیری گسترده آنها در صنعت شده است. به طور کلی استراتژی کنترلی این نوع موتورها با کنترل ولتاژ آرمیچر و یا کنترل میدان صورت می پذیرد. با شناسایی و ارائه روشهای نوین در تئوری کنترل، روش های کنترل موتورهای جریان مستقیم نیز گسترش یافته اند. در این مقاله از شبکه عصبی تطبیقی خطی جهت کنترل وضعیت یک موتور جریان مستقیم تحریک مستقل نوعی استفاده شده است. در کنترل وضعیت با استفاده از این روش کنترلی، وضعیت پایه شبکه عصبی همان وضعیت ورودی مرجع در نظر گرفته شده و پس از انطباق وضعیت خروجی بر وضعیت ورودی مبنا ولتاژ سیم پیچی آرمیچر صفر شده و در نهایت موتور خاموش می گردد. ویژگی مهم روش پیشنهاد شده در این مقاله اصلاح ضرایب شبکه عصبی در حین کار کردن موتور و مقاوم بودن پاسخ ها نسبت به تغییرات پارامترهایی نظیر ممان اینرسی و نیروی اصطکاک می باشد. برای نشان دادن مطلوبیت کارائی کنترل کننده ارائه شده، عملکرد آن با یک کنترل کننده کلاسیک نظیرکنترلرPIDمقایسه شده و نتایج کار به صورت شبیه سازی در محیط سیمولینک نرم افزارMATLABنشان داده شده است. نتایج بدست آمده از شبیه سازی نشان می دهند که بواسطه استفاده از روش کنترلی پیشنهادی هیچگونه نوسانی در پاسخ ها مشاهده نشده و همچنین مدت زمان رسیدن پاسخ دینامیکی سیستم موتور به وضعیت مطلوب کم می باشد پاسخ دینامیکی سیستم موتور به وضعیت مطلوب کم می باشد

توضیحات بیشتر